Tlf. 35 11 21 31
Få professionel rådgivning af vores dygtige konsulenterTlf. 35 11 21 31
Send os nemt en forespørgsel. Du får lynhurtigt svar på eksempelvis pris og dato.
Om Sofie
Foredrag
Sofie Hvitved er seniorrådgiver hos Instituttet for Fremtidsforskning, hvor hun har fokus på fremtiden for medier, teknologi og fremtidens outreach. Hun har stor erfaring med en lang række emner inden for medier og teknologi, og er en af Danmarks førende eksperter indenfor udviklingen af metaverset. Hun er desuden medlem af Medienævnet, cand. mag. medievidenskab og har en fortid i “DR strategi & projekt”.
Sofie er citeret som en af de mest interessante personer i Europa at tale med om mediernes fremtid og borgernes rolle – direkte og indirekte – i udformningen af vores samfund, samt hvordan vi sørger for, at teknologi forbliver et sikkert aktiv.
Hendes erfaring spænder fra globale konferencer til mindre foredrag og workshops; fra Australian Broadcasting Cooperation (ABC), Notwegian Broadcasting Corporation (NRK), European Broadcasting Union (EBU) og Innovation Norway til mindre SME’er, organisationer og konferencer som Copenhagen Future TV Conference. Hendes foredrag omfatter bl.a. emner som: Fremtidens forbruger, metaverset, megatrends, fremtidens medier, creator economy og mange flere.
Sofie er kandidat i Medievidenskab fra Aarhus Universitet og har en strategisk baggrund inden for mediebranchen, bl.a. fra DR og som projektleder på mediekonferencerne, “New Media Days”. Derudover har hun arbejdet med udgivelse af magasiner, digitalisering og teknologi. Hun har håndteret en lang række verdensomspændende konsulentprojekter, hvor hun trækker på sin brede teoretiske og praktiske viden fra mediebranchen.
Book Sofie Hvitved til jeres næste event, og blig klogere på fremtidens forbruger, megatrends, teknologi, medier og meget mere.
Se foredrag med Sofie HvitvedFå det lange perspektiv på den hastige udvikling af kunstig intelligens (AI), set i et fremtidsperspektiv. Hvordan kan vi forvente, at AI revolutionerer måden, vi kommunikerer på – både på kort og lang sigt?
I oplægget vil I få indblik i nogle af de nyeste teknologiske innovationer inden for AI, samt en fremtidsforskers syn på, hvordan vi som mennesker ændrer os i samspil med megatrends. Fra maskinelæring og sprogmodeller til hyperpersonaliseret kommunikation, hvor teknologien bliver en samarbejdspartner, mere end ‘blot’ et værktøj. Hvordan kan vi forvente, at disse banebrydende teknologier både forandrer vores professionelle liv og også den måde, vi interagerer på personligt plan?
Oplægget dykker også ned i de etiske og sociale dilemmaer, som AI bringer med sig. Hvordan balancerer vi privatlivets fred med innovation? Hvor tæt kan og skal vi tillade os at komme på kunderne? Hvordan sikrer vi datasikkerhed i en stadigt mere forbundet verden? Og vigtigst af alt, hvordan påvirker AI vores menneskelige relationer og interaktioner?
Oplev, hvordan personlige AI-assistenter og automatiseret kundeservice ændrer spillet, og bliv inspireret til at overveje, hvordan fremtiden ser ud i både jeres professionelle og private liv.
Er I også i tvivl om, hvad det nu lige præcis er Metaverset betyder – og især hvad det kan komme til at betyde for jer og jeres virksomhed/organisation? Vi ser for tiden en bevægelse mod en sammensmeltning af den virtuelle og fysiske verden, men hvordan kan det komme til at påvirke vores hverdag i fremtiden? Og bør I så småt begynde at forberede jer på det? Bliv klogere på, hvad Metaverset betyder, og hvordan I allerede nu kan blive Metavers-parate.
Er I klar til at blive blæst væk af fremtidens vilde teknologier? Til dette foredrag kan I høre om en række af de nyeste teknologier og medietrends, der kommer til at forandre verden, som vi kender den. Det kommer til at handle om AI & automatisering, skaberøkonomien, syntetiske medier, Metaverset og Web3, som allerede nu kan ses påvirke den måde vi skaber og konsumerer medier i en ny digitaliseret virkelighed.
Hvordan kommer det til at påvirke vores liv på godt og ondt?
Hvilke behov kommer fremtidens forbruger til at have? Og hvordan skal du forholde dig til de nye behov? Instituttet for Fremtidsforskning arbejder med begrebet ”den flydende forbruger”, som stiller nogle helt nye krav til såvel sin omverden og de ting, de involverer sig i. De navigerer i valg, der understøtter et bedre mig og en bedre verden. Vi er blevet mere værnende om vores tid – og vil generelt ikke forpligte os for meget. I stedet sørger vi for at byde ind, hvor behovet er på nuværende tidspunkt med langt mere kontekst-baserede valg. Få et indblik i fremtidens flydende forbrugsmønstre.
Den kuratoriske magt fra traditionelle institutioner smuldrer. Nye platforme bestemmer, hvem der ser hvad, og samtidig har vi som individer aldrig haft flere muligheder for at udtrykke os. Men hvilke fremtidstrends skal man forholde sig til, når det kommer til fremtidens outreach? Fremadrettet bliver såvel individer, organisationer og virksomheder i langt højere grad sin egen medievirksomhed, som skal lære at nå ud til slutbrugerne på flere måder. Hvilke dynamikker kommer til at påvirke fremtidens outreach? Hvor skal I være til stede, hvordan når I ud til fremtidens forbrugere. Hvilke nye tendenser skal I være opmærksomme på?
Send os nemt en forespørgsel. Du får lynhurtigt svar på eksempelvis pris og dato.