Tlf. 35 11 21 31
Få professionel rådgivning af vores dygtige konsulenterTlf. 35 11 21 31
Send os nemt en forespørgsel. Du får lynhurtigt svar på eksempelvis pris og dato.
Om Maj
Foredrag
Referencer
Maj Bjerre kombinerer forståelsen for virksomhedens dynamik med menneskets psykologi. Hun hjælper mennesker, teams og organisationer med at aktivere deres naturlige talenter og styrker gennem personlig rådgivning, kurser, foredrag, workshops og længerevarende forandringsprocesser.
Vi har alle sammen prøvet det før; kollegaen kommer hen til dig med en idé, du ikke er helt sikker på. I stedet for at dele dine tanker åbent, nikker du blot og siger, “Det lyder godt.” Resultatet? Projektet lider under mangel på ærlig feedback, og I går glip af muligheden for at optimere jeres samarbejde.
Dette forsøger Maj Bjerre at komme til livs gennem sine foredrag, der bl.a. Inkluderer den svære samtale og feedback som bliver hørt. Maj udruster publikummet til at skabe ærlig og konstruktiv kommunikation fra sine mere end 18 års erfaring med at forstå både virksomhedernes dynamik og menneskers psykologi.
Med udgangspunkt i bøgerne “Gaven i kritik” og “FEED BACK – så du bliver hørt” anvender Maj sin omfattende ekspertise til at sikre, at I går derfra med brugbare værktøjer, som I straks kan implementere.
Book Maj Bjerre til dit næste arrangement og oplev et foredrag, der uden tvivl vil sætte nye rammer for klar kommunikation og feedbackkultur i din organisation.
Se foredrag med Maj BjerreFeedback skal være relevant, værdifuldt og bidrage til bedre resultater. Men feedback, som ikke bliver hørt, er værdiløs. Som afsender har vi en tendens til at glemme, at vores feedback skal være relevant, brugbar og værdifuld for modtageren. For feedback handler ikke kun om din indflydelse på resultatet, men også om, hvad du kan give videre til modtageren.
Oplever du, at din feedback bliver misforstået og modtaget som kritik? Og vil du gerne give en feedback, som er brugbar? Foredraget tager udgangspunkt i Maj Bjerres bog FEED BACK – så du bliver hørt, hvor hun har indsamlet best practice på feedback, der har positiv indvirkning og udviklet modtagerne – og således også organisationen.
Foredraget giver dig god inspiration til, hvordan du kan skabe de bedste betingelser for din feedback, så du bliver hørt.
Alt for ofte bliver vores feedback misforstået og kan endda ende i konflikter og afvisning. Som modtager har vi tendens til at tage det personligt, når vi modtager kritik og feedback, selvom det ikke altid er personligt ment. Det forhindrer os i at lytte og bruge budskabet til noget positivt. Så længe vi ikke forstår at håndtere kritik på en sund måde, forhindrer det os i at gro som mennesker, og det forkludrer vores kommunikation, relationer og samarbejde på arbejdspladsen og i hjemmet.
Maj Bjerre hjælper jer til at forstå forskellen på kritik og feedback. For hvorfor er det så svært – men også vigtigt – for os mennesker at kunne tage imod kritik? Lær hvordan du kan blive bedre til at modtage kritik, så du kan bruge den til noget. Og hvordan kan du give feedback, som er brugbar og bliver hørt.
Foredraget er gavnligt både personligt og arbejdsmæssigt. Det fungerer på alle niveauer i alle typer organisationer, uanset om det gælder pædagogen, som skal tage imod kritik fra forældrene; kundeservicemedarbejderen, som skal lytte til kundens frustrationer; eller udvikleren, der skal forbedre og optimere i LEAN-processen.
Har du nogensinde haft en svær samtale, der er gået galt? En samtale er ofte svær, fordi du ikke føler dig tryg i samtalen, eller fordi du dybest set ikke har lyst til at have samtalen. Måske har du ikke prøvet denne type samtale før, måske er du usikker på, hvordan du skal bevæge dig frem? Og måske indeholder samtalen et kritisk element, du skal formidle, og som kan føles svært af hensyn til modparten eller af hensyn til dig selv.
Maj Bjerre giver indsigt i, hvordan du skal forberede dig til en sådan samtale, og hun kommer ind på de typiske fælder, du kan falde i undervejs. Dertil berører hun, hvorfor din modtager ikke lytter, og hun kommer med råd til, hvordan du kan forebygge disse typer svære samtaler, så du helt undgår at have dem fremover.
Foredraget giver dig konkrete redskaber, som kan pille det svære ud af den svære samtale, så du i stedet ender med at have en god samtale.
Målgruppen for foredraget er umiddelbart ledere, men det kan også være relevant for medarbejdere. Principperne som gennemgås gælder for alle svære og vanskelige samtaler, du kan have med fx en kollega, en kunde eller hjemme i privaten.
Meget jordnært, gode eksempler og tilpasset vores situation og størrelse
Ann Sloth
Send os nemt en forespørgsel. Du får lynhurtigt svar på eksempelvis pris og dato.