Tlf. 35 11 21 31
Få professionel rådgivning af vores dygtige konsulenterTlf. 35 11 21 31
4.75 ud af 5 stjerner
"Jeppe Søe havde publikum i sin hule hånd - helt uden distraherende PowerPoints. Han er levende, velformuleret og har nogle sjove og vigtige pointer."
Send os nemt en forespørgsel. Du får lynhurtigt svar på eksempelvis pris og dato.
Om Jeppe
Foredrag
Referencer
Jeppe Søe er debattør, kommunikationsrådgiver og medlem af Folketinget. Han blev valgt ind for moderaterne, som han har stiftet med Lars Løkke Rasmussen, men er i dag løsgænger. Han er tidligere studievært – og har i en årrække arbejdet som journalist og klummeskribent. Med afsæt i sin erfaringer, særligt fra medie- og kommunikationsbranchen holder Jeppe Søe om den medieskabte virkelighed og alt det, der ellers godt kan være svært at få sagt. Alle Jeppes foredrag er tilpasset med dagsaktualiserede eksempler behandlet fra et medie- og kommunikationsstrategisk perspektiv.
Nyhederne handler mere om form end om indhold. Det gælder om at få seerne til at blive på kanalen, så de også “bliver hængende” under reklamerne. De rigtige seere er de købekraftige – resten af danskerne er ligegyldige. Hvordan tænker, agerer og manipulerer medierne? Og hvordan fungerer den velsmurte maskine bag skærmen? Det kan Jeppe Søe svare på, og han giver samtidig gode råd til virksomheder og forbrugere om, hvordan vi bliver bedre til at modstå mediernes hjernevask.
Jeppe Søe er uddannet journalist og er tidligere studievært på TV 2 og TV 3.
Jeppe Søe leverer substantielt førsteklasses underholdning, når han med sine mange års medieerfaringer tager publikum under armen i fortællingen om den medieskabte virkelighed. For hvilken betydning har det for mediebilledet, at konkurrencen er så stor, og at brugerne via de sociale medier selv bestemmer, hvad deres venner skal præsenteres for af nyheder? Jeppe Søe formår at fange sit publikum fra første ord og fortsætter således uden brug af manus og med en selvironi og karisma, som virker stærkt dragende.
Book Jeppe, hvis I ønsker ekspertviden indenfor medier og/eller kommunikation. Jeppes foredrag forekommer altid kreative og aktuelle. Det er umuligt ikke at gå derfra med et fornyet perspektiv på virkeligheden.
Se foredrag med Jeppe SøeFolkets holdninger og danskernes virkelighed skal i fokus, siger alle politikere i valgkampen. Danskerne skal føle sig som medborgere. Valgkampe er fuld af politikere og partier, der taler vælgernes virkelighed op på vælgermøder. Men det er mest for at få stemmer og kunne lave kampagner om nærhed – for efter valget går den politiske virkelighed i gang og folkestyret burer sig inde bag borgens tykke mure, mener Jeppe Søe. Er demokrati virkelig kun at være aktiv med en stemme hvert fjerde år?
Jeppe Søe startede Moderaterne sammen med Lars Løkke Rasmussen. Vigtigst af alt var bevægelsen og fællesskabet, hvor de to sammen i et mødested lyttede til “hverdagens eksperter”. Men da valget var overstået og Moderaterne kom i regering blev virkeligheden en anden. Giver den politiske virkelighed plads til andre end organisationer, lobbyister og tilfældige meningsdannere? Vægtes folkets oplevelser højere end eksperternes undersøgelser? Kan man overhovedet drive et land, hvis man giver folket en stor stemme? Og skal vi kalde det et folkestyre, hvis folket ikke føler sig hørt?
Jeppe Søe endte med at melde sig ud af det parti, han selv var med til at stifte, da det ifølge ham netop glemte fællesskabet og bevægelsen. Han fortæller ærligt om opstarten og sammenbruddet – krydret med anekdoter om et liv som politiker, hvor man spyttes på af demonstranter, lever med mediernes påstande tæt inde på livet, samarbejdet med kollegerne på borgen og anekdoter fra et liv som officielt udsendt fra præsidiet – med opgaven at forandre demokratiets spilleregler på Christiansborg.
Foreningsdanmark er i krise. Vi er stolte af at skabe foreninger, men det er sværere end nogensinde at skaffe frivillige – eller folk, der vil bruge tid på fællesskabet. Vi går gerne med i bevægelser, strømninger trækker os på gaden i demonstrationer – og vi føler et kortvarigt fællesskab. Men hvad med det store fællesskab – samfundet – der jo betyder at finde sammen! Fællesskaber kræver, at vi accepterer forskellighed.
Ethvert fællesskab har egne uskrevne regelsæt, hvor man gerne skal købe hele pakken – og ofte udskammes dele af bevægelsen med en udbredt socialkontrol. Og hvis man på nogle få punkter er uenig, indgås sjældent kompromis i en fælles forståelse. Foreninger og fællesskaber opdeles i mindre fraktioner, der til sidst modarbejder hinanden. Andre fællesskaber trives ikke af at have noget til fælles, men af at have en fælles fjende. Klimaaktivister er imod landbruget, unge er imod gamle, danskere er imod fremmede – og midt i det hele har vi et folketing og medier, der oplever danskernes lede.
Hvem styrer egentlig samfundet, når fællesskaberne ikke gør. Er det et samfund, når man ikke kan finde sammen? Hvordan skaber man en bevægelse og et fællesskab, der kan tiltrække flere og fungere sundt?
Jeppe Søe fortæller om fællesskabets udfordringer – hvad enten det er folkelige bevægelser, organisationer eller foreninger. Ud fra egen erfaring med opstart af bevægelser – og stiftelse af Moderaterne – fortæller han, hvad der er vigtigt at huske, hvordan man fastholder idealerne man blev stiftet på, når organisationen bliver professionel – og om et samfund, der hænger sammen uden at finde sammen.
Få et indblik i mediernes verden og journalisternes tankegang. Nyheder er en salgsvare, og konkurrencen har aldrig været mere skærpet end i dag. Kampen om den bedste forside skubber konstant til pressens etiske retningslinjer, og det kan blive fatalt for en virksomhed, hvis ikke man er klar til at håndtere det, når pressen banker på. Måske banker pressen aldrig på hos jeres virksomhed, men I skal navigere i en medialiseret virkelighed. Det kan være svært at gennemskue, hvordan det gøres mest hensigtsmæssigt.
Kommunikation skal prioriteres højt i alle virksomheder i dag. Du har alle muligheder for at kommunikere på forskellige platforme; direkte med et netværk, en kunde- og målgruppe og dine forbrugere, men det kræver også en benhård strategisk kommunikation, hvis det skal fungere optimalt. Og det skal det jo. Hvis dit budskab ikke står skarpt, kan dit produkt, din virksomhed, din filosofi og din pointe være helt ligegyldig.
I dette foredrag får I spændende, opsigtsvækkende, underholdende – men mest af alt nyttig baggrundsviden med konkrete eksempler og teorier, der kan omsættes til en opdateret kommunikationsstrategi i virksomheden og en større forståelse og bevidsthed hos medarbejderen for det vigtigste i arbejdet med kommunikation.
Foredraget er blandt andet holdt i kædebutikker, i forsvaret, hos hjemmeværnet, corporateselskaber og i kapitalfonde.
Medieforståelse- og kritik bør være på dagsordenen. Nyhedsstrømmen er konstant, og i dag er der ikke længere et professionelt monopol på formidlingen. Alle er en del af hinandens nyhedsfeed via Facebook, instagram og utallige debatforaer, hvor vi er med til at forme de informationer, der bliver til et samlet mediebillede. Og hvad betyder det for overskrifterne? Retorikken er skærpet. Mange redaktioner laver nyheder, der skal sælges. Objektiviteten bliver et stadig mere diffust begreb og det er op til dig, at gennemskue hvad det hele – i virkeligheden – handler om. Kildekritik er en helt nødvendig forudsætning for at forstå, hvad der i virkeligheden foregår – og ikke foregår.
Mediebilledet er blevet en del af unges dannelsesbegreb – og sandheden er, at hverken Paradise Hotel, The Kardashians eller lignende programmer i sendefladen og mediebilledet har kvalitet eller indhold, som kan bære den indflydelse, det har på mange unge. Generelt bør man som seer, lytter og læser stille sig kritisk overfor medier med nogle grundlæggende forudsætninger, der gør os i stand til at gennemskue den dagsorden, der vinkler mediebilledet. Nyheder er en salgsvare: Sex sælger – og det samme gør kontroversielle holdninger. Er du opmærksom på, at det mediebillede, som er så stor en del af vores hverdag, konstant forsøger at sælge dig noget?
Jeppe Søes foredrag er rigtigt populært på uddannelsesinstitutioner og skoler, og har til formål at skubbe til de studerendes stillingtagen til deres medieforbrug. De unge i 9. Klasse skal lære at skelne mellem virkelighed og medieskabt fantasi. På gymnasierne skal de gennemskue konsekvenserne af nyhedsudsendelsen ekspertbrug og en stadig mere konsekvent opmuntrende outro på enhver udsendelse – og så er der også alle de voksne seere. Alle dem, der godt ved, at en exit poll potentielt påvirker valgresultatet, men ikke helt forstår hvorfor…
Medierne er med til at skabe vores virkelighed, så vi må ikke glemme at give vores børn og unge – og hinanden – den viden, der giver os forudsætningen for sund skepsis og sund ageren som bevidste medieforbrugere.
Teknik og eksperter har overtaget magten fra folkelivet. Ord fra avisforsider og tv’ets eksperter bliver vores egne og pludselig har vi glemt os selv. Vi er blevet selvvalgte døde dørmåtter, som byder livet velkommen, men lader verden træde på os på vej ind. Vores videnssamfund er en gave, men kun hvis vi ved hvad der er viden og hvad der er skrot. Hvis vi ikke lærer at skelne, bliver ”vor egen sikre viden” til en trussel i tiden. Journalist Jeppe Søe forsøger at vække ”en Adam i os alle” – det oprindelige menneske, der både havde jordforbindelse, livsforståelse og hjertekontakt. Foredraget virker som genoplivning med ”mund til mund” metoden.
I mere end 10 år har Jeppe Søe holdt foredrag om mediernes rolle i samfundet. Som en af de eneste tager han bladet fra munden og bramfrit giver sin mening til kende om den overfladiske verden, som fjernsynet er blevet. Han kombinerer indhold og form, kommenterer alt fra voldsomme billeder, korrespondenter, snyd og hjernevask, målgruppe, TV til Danmarks Radios byggeri i Ørestaden. Jeppe Søes foredrag om medierne er altid aktuelt og de tusinder, der har hørt foredraget siger, at de ser TV på en anden måde efterfølgende. Det giver en grundlæggende forståelse af den verden, vi alle er del af: nemlig den medieskabte virkelighed.
Terror skal være flot, der skal dø mange mennesker og det skal passe til TV. Tidligere var en bilbombe nok til at få medierne i tale, men den stigende vold har gjort bilbomberne nytteløse. Rigtig terror er i dag voldelig, nærværende og samtidig en god billedmulighed, ellers kommer budskabet ikke ud! Mange stationer fylder skærmen med reality-tv og ugeblade er fyldt med reportager om de kendtes liv. Vi følger med i de andres virkelighed og jo mere virkelighed vi får serveret, desto mere glemmer vi at leve selv.
Meningsmålinger har overtaget magten fra politikere og befolkning. Magthaverne vil vide, hvad vi tænker – uden at møde os. Selvom Gallup kun giver indikationer, bruger vi meningsmålingernes tal som sandhed og lovgiver efter det. Alt fra medier til terrorhandlinger styres af talmagiens rapporter. Psykologer og forskere er med ved bordet, før produkter kommer på hylden, hvad enten det er babybleer eller politiske holdninger.
Jeppe Søe fortæller om den hjernevask, som mediemagten benytter sig af – og giver sit bud på, hvorfor vi så let lader os forføre.
Unge og gamle verden over poster vilde indlæg om deres sygdomme, madvaner, farven på deres urin eller bare snak om vejret. Vi sender billeder ind af vores mest private oplevelser og glemmer, at modtageren måske også er chefen, mor og far. De sociale medier er blevet vores mødested, vores talerstol og vores samvær.
At mødes handler altid om at score hinanden. Sådan er det fra naturens side: Se mig, gør mig gravid og skrid. Sådan er det i abeflokken, sådan er vi også blevet – takket være sociale medier. Vi opfører os præcist som aber i et bur, når vi er på Facebook, Twitter og YouTube. Et åbent abebur med utallige globale kiggere ind i din verden.
Hvorfor sætter vi os selv til skue? Hvorfor blærer vi os? Hvad kommer det andre ved, at vi skal have suppe til aften – og hvorfor “synes vi godt om” en masse grupper med “R.I.P. Whitney Houston” eller “GODT vi fandt Holger i skoven”. Er det hele så slemt som de gamle siger om de unge, eller har vi i virkeligheden fået en mulighed, som vi bare endnu ikke har fundet ud af at bruge til noget fornuftigt?
Chefredaktør og medierådgiver Jeppe Søe giver indspark, opsang og provokerende klap på skulderen – og han fortæller, hvorfor vores brug af sociale medier vinder over virkeligheden.
Skiftende regeringer lukker skoler og flytter ting til byerne. Fokus på landdistrikterne har aldrig været særlig stor. Men derude bor over halvdelen af Danmarks befolkning, og der er brug for at tage landsbyerne alvorligt.
Jeppe Søe har mange steder fået befolkningen til at huske stoltheden over deres sted, og blæst til kamp mod lukning. Det er borgerne, der skaber byen, ikke omvendt. Siden kommunesammenlægningerne har Jeppe kæmpet sovebyernes sag, hvor hans tanker om marketing og personlig branding har spillet en rolle for mange små byer.
Hvordan får man pressen ud på landet? Hvad er værdierne for byen? Hvordan skal vi tænke om os selv? Nok er mange steder sovebyer, men drømmer vi i det mindste mens vi sover – eller er det mareridt? Jeppe lægger op til debat i byen og kommunen, og får borgere og politikere til at sidde ved samme bord.
Samfundet hylder dem, der får gode tal i eksamen og nationale tests.
Men husker vi et klap på skulderen til den talblinde, der både er kreativ og viser vovemod? Kan vi klare os i den internationale konkurrence ved at lære det samme som dem, vi er oppe imod – eller ved at hylde de elever, der vil andre veje. Hvem er vi voksne, at kalde de unges vej for et vildspor, når de måske har fundet en smutvej til nye mål og løsninger? Iværksættere er ofte netop folk, der trådte i egne fodspor?
Grundtvig gjorde op med den sorte skole, hvor de lærde folk fik eleverne til at repetere. Har vi genskabt den sorte skole i en grå version? Husker vi at lige børn leger kedelige lege? “Den fremtidige folkeskole vil blive en friskolekopi”, siger debattør Jeppe Søe. “Det er os der bestemmer, om det skal være en god eller en dårlig kopi”.
Jeppe Søe har Grundtvig tatoveret på ryggen og rødder i alle de frie skoleformer – men har valgt at have sine børn i den folkeskole, som politikere kalder rummelig – selvom de ikke kender ordets betydning.
Selvom H. C. Andersen starter sit eventyr om den grimme ælling med ordene: Der er så skønt, derude på landet, så er respekten for landsbylivet faldet i takt med at store byer og magten er blevet centraliseret. Men landsbyborgerne er Danmarks stamceller. Det er dem, der bygger nyt i trods, når kommunerne vil spare. De lever og agerer meget ofte i et særligt sundt fællesskab, som oftest bliver overset i byerne. Meningsløst, for landsbyerne er på mange måder Danmarks bagland.
I dette tankevækkende og højst aktuelle foredrag tager Jeppe Søe afsæt i landsbyernes muligheder – og peger på, hvordan man finder det, der gør en landsby speciel. Han taler om at stå sammen og holde fast – om at slå på det positive og ikke fokusere på alt det, der er forsvundet. Han taler landsbyerne op, styrker borgernes fællesskab – og giver bud på, hvordan vi kan ændre udkant til forkant.
Jeppe Søe har beskæftiget sig med landsbypolitik siden 2002. Siden da har Jeppe Søe arbejdet målrettet med og holdt foredrag for landsbyer i en række kommuner sammen med blandt andre landdistrikternes fællesråd og erhvervsstyrelsen.
Jeppe Søes valgkreds er valgt i Vestjyllands Storkreds, og han har en forkærlighed for alt det, der udspringer under en særligt åben himmel.
I en virksomhed er mange små ”abeflokke” samlet i et bur – og alle med en forskellig kultur formet af uddannelse og personlig baggrund. De små fællesskaber, der opstår af fagskel og anciennitet, taler ikke samme sprog – og selvom de har brug for hinanden for at rykke fremad, så har de ofte svært ved at håndtere hinandens forskellighed.
Dem ovre på lageret er jo snotdumme, IT-folk gør alting så pisseindviklet, ledelsen er smalsporede og uden visioner, ejerne fatter ikke den nye virkelighed og bogholderiets nidkære administratorer og bestyrelsen med tal-fetich, kommer kun for madens skyld. Alle i en afdeling er altid enige om, at uden deres flok, ville virksomheden gå ned.
Men for at vækste og dyrke ja-hat, må de forskellige flokke (både medarbejdere og ledere) formå at arbejde i samlet flok.
Jeppe Søe fortæller i dette foredrag om menneskets naturlige position til andre artsfæller og beskriver humoristisk det ”abebur”, som alle medarbejdere vil kunne genkende – og den fælleskultur, som vi febrilsk forsøger at skabe i virksomhederne – sommetider uden det helt store held.
Foredraget gør konflikter til noget naturligt, og erfaringen er, at det kan have en præventiv effekt i forhold til konflikthåndtering og lignende tiltag, som mange virksomheder ellers må tage i brug. Det handler om at finde sin rolle, udfylde den – og acceptere de andre aber i grotten, også selvom de er fulde onkler eller sorte får.
Jeppe Søe har været ordstyrer på konferencer siden 2000 og har derfor set utallige oplægsholdere med flotte power points, der fortæller om best practice, disruption, industri 4.0, BYOD, Smart Produktion, BPO og paradoksledelse.
Hver gang vi skal udvikle noget, eller vænne os til noget nyt, skal der et nyt ord på, og vi laver konferencer, medarbejdermøder og brainstorms om, hvordan vi nu skal forholde os til disruptive innovation eller empowerment.
I virkeligheden er det meste bullshit. Der var ingen, der havde brug for ordet disruption og et regeringsnedsat råd, da vi skiftede heste ud med traktorer. Vi fandt os hurtigt til rette, fordi vi ikke gjorde det til et problem. Forstår vi ikke de unge, kalder vi dem GenerationX og bliver enige om, at de er helt specielle. Går den gamle ledelse ikke, er der en eller anden som skriver en bog om leadership 5.0 og straks skal vi alle gøre noget helt andet. Men i virkeligheden gør vi det samme – bare med nye ord.
Buzzwords er blevet en bullshit-religion og kun ganske få ord har reel fornyelse. Resten har til formål at gøre det naturlige til et problem, som kun kan løses af konsulenter.
Lad os “Unpacke” de buzzwords og komme “back to business”. Jeppe Søe kommer med tanker om de godt 5000 indlæg han som ordstyrer har set – han fortæller hvorfor ledelse og medarbejdere har brug for de nye ord som løftestang – og giver virksomheden troen på eget værd tilbage.
Foredraget holdes uden power point.
I årtier har vi hyldet “brainstorm” og bedt alle “tænke ud af boksen”. Men ingen vil i virkeligheden lytte til det skæve og nye. Du skal tænke som alle de andre – handle sikkert og gå målrettet og fejlfrit fremad. Udviklingen falder, mens samfundets indbyggere går i takt. Innovation kigger vi i bakspejlet efter og kreativitet handler kun om, at finde på nye buzzwords, at beskrive gamle ideer med.
Jeppe Søe taler den indre aktivist frem. Den lille modige stemme, der er klar inde i alle dyrehjerner og bryder ud af flokken med nye tanker – koste hvad det vil.
Med foredraget “Anonym mobning på sociale medier” vil Jeppe Søe belyse, hvordan unge, ved at være anonyme på de sociale medier, får skabt et større råderum for mobning af hinanden. Mange unge ser fordele ved at være anonym på de sociale medier, da det gør, at man kan være mere modig og ærlig ved at stille og besvare anonyme spørgsmål, som gør det underholdende og unikt. Problemet er dog, at anonymitet ofte resulterer i en meget hård og voldsom tone på de sociale medier, som man ikke kommer til at stå til regnskab for, da ingen ved, hvem afsenderen er.
Sådan har det længe været at være ung – og i stadig stigende grad gælder det også de voksne. Fodboldspillere, socialrådgivere, naboer – og politikere – bliver konfronteret online, og tonen er rå!
I foredraget taler Jeppe om de mekanismer børn og unge skal være opmærksomme på, når de agerer online. Han konfronterer anonymiteten – men opmuntrer samtidig til, at de, og vi, bruger de sociale medier flittigt, når vi bare gør det rigtigt. Med 60.000 følgere på Facebook er Jeppe selv en flittig bruger af de sociale medier, men af disse 60.000 følgere er der også anonyme profiler, som Jeppe ugentligt modtager dødstrusler og lignende fra. Og hvad gør man så?
Foredraget henvender sig primært til skoler og uddannelsesinstitutioner.
Jeppe Søe har medvirket på mange konferencer i de senere år, idet hans store kendskab til medier og samfund giver ham mulighed for at målrette foredrag til stort set alle emner og brancher. Jeppe har talt om skolelukninger, pædagogisk faglig stolthed, erhvervsfremmende arbejde, CSR som marketing, pressehåndtering, virkelighedsforståelse mv. Med primær fokus på medieforståelse har Jeppe rådgivet pædagoger om Skjult Kamera på institutioner, virksomhedsledere om hvad de skal gøre når OperationX banker på, lokalpolitikere om hvordan de skal få stemmer og lokal opbakning, partier om hvordan de kan komme ud over rampen, lokalsamfund om hvordan de kan tiltrække flere borgere mv.
Jeppe Søe sætter sig ind i branchen, provokerer og siger alt det, som ingen andre tør sige højt, og er en gave for enhver konference. Alle steder har han fået topkarakterer på evalueringerne.
Ofte går debatten i firmaet, foreningen, vælgermødet eller seminaret ud af en tangent, fordi den ikke styres med hård hånd. Jeppe Søe er en skarp og grundig ordstyrer og moderator!
Arrangementet startes med en velkomst, hvor debattens problemstilling forklares. Derefter præsenteres gæsterne i panelet, hvor hver paneldeltagerer kort præsenterer sine synspunkter. Forinden er de instrueret i at måtte afbryde hinanden og allerede der skabe den modsætning, som panelet gerne skal udstråle. Derefter er ordet frit. Spørgsmål og meninger ruller ind over panelet og blandt publikum vil være folk, som Jeppe Søe har inviteret, der selv er involveret i emnet på den ene eller anden måde. Det kan være folk, som er ramt af den lov der er til debat – eller blot gode meningsdannere. De er indbudt for at skubbe til resten af publikummerne.
I løbet af debatten vil Jeppe Søe komme med synspunkter, der giver nye perspektiver til debatten – eller twister den i en retning, der ikke har været oppe. Et slags “vælgermøde” hvor arrangøren bestemmer temaet og gæsterne i panelet, det kunne f.eks. være medarbejderne der stiller spørgsmål til ledelsen eller lign.
Jeppe Søe har blandt andet flere gange været ordstyrer på weekend-seminar om “det rummelige arbejdsmarked”. Her var opgaven dels at styre debatten efter alle indlæg, komme med “stikpiller”, samt opsummere og konkludere til slut. Jeppe Søe er også gentagne gange brugt som gennemgående ordstyrer på seminarer, af blandt andre SIE og LOF.
Rigtigt godt at det ramte alle medarbejdergrupper, og alle gik derfra og følte, de havde fået noget ud af det.
Vivi
Jeppes oplæg var meget oplysende og serveret på en utrolig morsom måde. Jeppe kan kun anbefales.
Birgitte Frederiksen
Jeppe Søe havde publikum i sin hule hånd - helt uden distraherende PowerPoints. Han er levende, velformuleret og har nogle sjove og vigtige pointer.
Dorte Grout
Det er nødvendigt med den type indlæg Jeppe Søe holder – som en levende og professionel foredragsholder forstår han at få salen med. Det er vigtigt at et firma som vores signalerer at vi forstår den verden vores kunder befinder sig i, ved at tilbyde indlæg som hans der ikke nødvendigvis forholder sig til det system vi repræsenterer på markedet.
Jan Pilak & Helge Skjoldan
Vi var meget glade for Jeppe Søes deltagelse i arrangementet. Det var en utrolig dag og kritikken var meget positiv. Søe fik topkarakterer hele vejen igennem. Tilhørerne kunne godt lide at høre – om det, der er bag ved. Nogle af de skriftlige tilbagemeldinger var: “Jeppe Søe har sat tanker igang, der giver stof til ideer. Et begavet menneske, der forstår at præsentere det, det handler om.
Lotte Rahbek
Jeppe Søe formåede på glimrende vis at fange vores unge mennesker. Humor, alvor og det at han har noget på hjertet blandet i det rette forhold gør, at man kan fange de unge. Jeg oplevede, at Søe fra starten af havde noget han ville fortælle, og gennem foredraget sandede jeg da også, at jeg i høj grad blev klogere på medieverdenen, en verden som vi ellers som almindelige forbrugere ikke forholder os vanvittigt kritisk til.
Henrik Nørsøller
Jeg har tidligere hørt en masse fordrag, nogle bedre end andre, og jeg må klart sige at Jeppe Søes ligger helt i toppen, det var utrolig lærerigt og samtidig fortæller han med et glimt i øjet, hvilket jeg tit savner ved ellers interessante foredrag.
Tim Møllegaard
Tak for Jeppe Søes foredrag på Brande Højskole….på en gang både underholdende og tankevækkende, og elverne var vilde med det – godt gået".
Thomas Jeppesen
Jeppe fik rusket op i deltagerne og satte deres faglighed i centrum. Samtidig med han bad dem som videnspersoner i ders fag være aktive i debatten - et virkelig godt foredrag
Gitte Mølgaard Nielsen
Hvordan bruger de unge de sociale medier? Hvad er det, de deler? Hvilken sammenhæng er der mellem læbestift og kvindens underliv? Hvordan bliver nyheder skabt, og hvilke overvejelser gør tilrettelæggeren sig for at fastholde seeren i en medieverden, der er stærkt præget af brugernes eget indhold? Jeppe Søe leverer substantielt førsteklasses underholdning, når han med sine mange års medieerfaringer tager publikum under armen i fortællingen om den medieskabte virkelighed. For hvilken betydning har det for mediebilledet, at konkurrencen er så stor, og at brugerne via de sociale medier selv bestemmer, hvad deres venner skal præsenteres for af nyheder? Foredrag kan hurtigt ende med oplæsning og tvivlsom performance, men Jeppe Søe formår at fange sit publikum fra første ord og fortsætter således uden brug af manus og med en selvironi og karisma, som virker stærkt dragende. Han er ikke bange for at bringe sig selv i spil som det dårlige - eller gode - eksempel og retter således kritik mod den selvudnævnte 4. statsmagt, som godt kan tåle at blive kigget efter i sømmene.
Camilla Søe
Vi sad på forreste række og blev blæst bagover af dit indslag. Du er ekstremt professionel. Du stod stærkest frem på dagen og vi var meget imponerede. Tak for en god oplevelse
Charlotte Lassen
På Nørholm Skole har 5. klasse haft et forløb om flere af kanon-forfatterne. I den forbindelse havde vi besøg af Jeppe Søe, som fortalte om Grundtvig. I halvanden time sad hele klassen som tryllebundne og hørte om: Grundtvigs opvækst og liv, hans tanker og hvilken betydning de har haft og stadig har. Det hele blev meget levende fortalt af Jeppe Søe, som flere gange tog udgangspunkt i børnenes egen verden og drog paralleller til Grundvig. Børnene var stærkt optagede og stillede mange spørgsmål, som alle blev hørt og besvaret. Det var en virkelig god, lærerig og meget anbefalelsesværdig oplevelse, som gav børnene stor viden og indsigt.
Louise Ploug Poulsen
Jeppe er fantastisk og levende oplægsholder. Han tager publikum med på en rejse helt ind i mediernes og partiernes maskinrum. Hans oplæg får en til at reflektere over tingene og giver masser stof til eftertanke. Jeppe kommer ud med budskabet og faktuelle oplysninger på en forstålig måde, som gør at man husker det i lang tid og man perspektiverer til dagligdagen i medier og politik. Der er heller ikke nogen tvivl om, at Jeppe er god til ordene og formidler tungt stof på en sjov, forstålig men også provokerende måde, så det hele bliver levende og interessant. Jeg vil helt klart anbefale Jeppe Søe
Rafi Rahimzai
Jeppe Søe er skarp, underholdende og røv provokerende.
Rene Hansen
Jeg kan varmt anbefale Jeppe Søe som foredragsholder. Det er fuld valuta for pengene og lidt til. Han tager rummet, har masser af energi, skarpe og provokerende pointer, der vækker til debat og eftertanke. Og med sin journalistiske baggrund og opvækst i højskolen ved han, hvordan man skær et foredrag, der har både har dybde og er underholdende.
Jens Larsen
Tusind tak for alle tiders indlæg. Der har været rigtig god respons på det. Dejligt i disse tider at kunne give vores landmænd nogle ”gode grin med indhold”.
Lone Grube Hansen
- meget inspirerende, super fedt! - sjovt, spændende, gav perspektiv - godt og inspirerende indlæg - Spændende og inspirerende, godt med fokus der blev lagt på facebook mm og hvem vi skal kommunikere med - tankevækkende, frisk pust lige fra morgenstunden - fantastisk- inspirerende-uhyggeligt-lad os komme i gang! - godt indlæg - Super underholdende og oplysende - godt oplæg, måske bliver vi faktisk bedre til at sprede vores budskaber? - underholdende, inspirerende, dejligt med en oplægsholder, med rod i den frie skoleverden - fedt og inspirerende foredrag med ”bid” i - godt, interessant - godt !! - sjovt & oplysende –man kedede sig ikke - supergodt! - Godt med en mediemands syn på sagerne –god inspiration - inspirerende - Jeppe Søe var underholdende, og jeg synes han havde nogle gode, brugbare pointer, og stof til eftertanke.
Rikke Josiasen
Vi har haft en del foredrag gennem årene - dette har klart været det bedste.
Rasmus Schmidt
Jeppe Søe var virkelig dygtig. Vi var 20 sekretærer, der skreg af grin og lyttede intenst i godt 2 timer. Det var en fuldstændig fantastisk oplevelse at møde en foredragsholder, der var så velforberedt, og sådan en nærværende person. Vi sender de bedste anbefalinger.
Ruth Olesen
Jeppe Søe er engageret og vidende og få alle med ved at inddrage aktuelle emner. Han interesserer sig for tilhørernes spørgsmål.
Vibeke Døssing Rudebeck
Meget fangende foredrag - nem kontakt frem og tilbage - super service - alt i alt en stor succes.
Kasper Erichsen
Super nærværende og eftertænksomt foredrag af Jeppe, med kant og et spændende kig ind i en verden hvor medierne ikke altid kun viser sandheden, ihvertfald ikke hele sandheden, og vore gæster har meldt meget positivt tilbage og rigtig mange af dem fik noget at tage med hjem og tænke over - super foredrag hvor vi som tilhører sad ude på kanten af stolen og der var stor spørgelyst efterfølgende og alle fik uddybende svar. Jeppe giver meget af sig selv også og fantastisk at møde manden bag den skarpe pen, som bisidder så stor vid og tæft! Kan anbefales!
René Søgaard
Et fremragende foredrag.
Jon A. Jørgensen
Jeppe gjorde det rigtig godt og havde hele forsamlingens opmærksomhed.Jeg har ikke hørt andet end rosende ord om hans foredrag her i Kolding.
Christine Rasmussen
Foredraget med Jeppe Søe var en kæmpe succes. Jeppe Søe er så gennemført "autentisk", og vi kan på det varmeste anbefale foredraget, også i en virksomhed som vores med mange forskellige faggrupper/personer.
Connie Riedel
Nogen gange rammer foredragsholder og publikum hinanden. Det gjorde Jeppe Søe og vi. Jeppe var god til at fange den stemning, vores arrangement foregik i, og til at tilpasse hans foredrag hertil. Stadig med veldig stor substans, indhold og budskab. Det var godt! Sjældent har vi fået så positive tilbagemeldinger på et foredrag!
Lasse Hansen
Dejligt med en oplægsholder der blot talte og agerede ud fra de input mm der kom fra tilhørende.
Ruth Szöke Skovgaard
Aftenens foredragsholder imponerede os alle med veltilrettelagt foredrag, som Jeppe Søe uden brug af manuskript holdt os fangne med. Vi kunne knap overholde tiden, da interessen fra publikum var stor.
Elisabeth Jensen
Psykologi på højt plan med humoristisk underholdning
Tonny Mikkelsen
Jeppe var meget engageret og utrolig god til at tænke ind i den kontekst vi sidder med.
Anne Lohman
Send os nemt en forespørgsel. Du får lynhurtigt svar på eksempelvis pris og dato.