Gå til primært indhold Gå til footeren

Poul Guldborg

Stresscoach, mentaltræner og ekspert i kundeservice, motivation og arbejdsglæde

4.67 ud af 5

Topanmeldt!

Send en uforpligtende forspørgsel på Poul Guldborg

Eller ring

35 11 21 31

4 ud af 5

Poul Guldborg kontaktede mig inden foredraget for at afstemme forventningerne. Vi aftalte, hvad han skulle lægge vægt på og jeg fortalte ham om os, hvem vi er. Poul er rigtig god til at være nærværende og personlig i sin optræden. Han er god til af fornemme, hvad vi er for nogen og inddrage det element. Poul gør sit forarbejde godt inden han møder sit “publikum”.

Pernille Haurum

Vesthimmerlands Biblioteker

Læs alle reviews

Dette foredrag giver jer:

  • Effektive metoder til klagebehandling og forbedring af kundeservice
  • Inspiration fra Verdens Lykkeligste Mand til at motivere og engagere medarbejdere
  • 10 gyldne regler for fremragende kundebetjening og styrkelse af virksomhedens kundeproces
Poul Guldborg er en populær rådgiver og foredragsholder inden for motivation, mental sundhed, kundeservice og klagebehandling. Gør din virksomhed, dine medarbejdere og dine kunder en tjeneste - Book et foredrag med Poul og få fx hans fif, finter og faldgruber inden for kundeservice krydret med hans 10 gyldne regler for fremragende kundebetjening, eller lad Poul, som Verdens Lykkeligste Mand, motivere dine medarbejdere, så de hverken kan få armene ned eller smilet af ansigtet igen. Nogle vil huske Poul som den første studievært på DR’s forbrugerprogram ”Rene ord for pengene”, hvor han grillede tvivlsomme producenter og deres produkter i den bedste sendetid. Andre husker ham som kommunikationschef for Føtex, Bilka og Netto, hvor han kunne overbevise enhver, når han blev stillet kritiske spørgsmål af journalisterne.
Læs den fulde profil: Poul Guldborg

Send en uforpligtende forspørgsel på Poul Guldborg

Foredrag

Poul Guldborg foredrag: Verdens bedste arbejdsplads – den skaber vi selv

Motivation er ikke noget, vi får ind med modermælken. Og arbejdsglæde er ikke noget, man trækker i en automat - eller som chefen skal trylle op af jorden. Begge dele er essentielle i det gode kollegaskab, og det er noget vi skaber indeni os selv - og sammen med kollegerne.

Få konkrete redskaber til arbejdsglæde, kollegial motivation og at transformere en dårlig dag til en fantastisk dag i dette nærværende og underholdende foredrag med Poul.

Hvis disse emner lyder spændende. Så giv dine medarbejdere 90 minutter i selskab med ”Verdens Lykkeligste Mand” Poul Guldborg. Poul er motivator, mentaltræner og en forrygende foredragsholder, der kan engagere og sætte fut i publikum med brugbar viden, involvering på den fede måde og ikke mindst med masser af humor, selvironi og sjove historier og anekdoter.

Pouls motto er indsigt, udvikling og resultater.  Hans livsopgave er at hjælpe mennesker og organisationer med at øge deres potentiale - skabe livs- og arbejdsglæde - og med at nå deres mål. Poul kommer ikke bare med et 90 minutters foredrag, hvor I får grinet lidt – og bagefter går alt tilbage til det gamle.

Poul er ambitiøs på jeres vegne. Han brænder for at få den enkelte til at tage ansvar for sit eget (arbejds)liv og for at skabe varige, positive forandringer i form af arbejdsglæde og godt kollegaskab i din organisation.

Poul er uddannet journalist og Social Media Advisor, og så er han certificeret både som stresscoach, NGH-hypnoterapeut og NLP Business Practitioner. Men mest af alt er Poul et åbent, kærligt og hjertevarmt menneske, der elsker sit publikum, og som får alle i salen til at føle sig som noget helt særligt.
Forespørg : Poul Guldborg Verdens bedste arbejdsplads – den skaber vi selv

Poul Guldborg foredrag: Sådan skaber du forandringer, der fryder (til ledere)

"Forandring fryder… " siger et gammelt mundheld. Men det er løgn. Forandringer frustrerer!

Er I ledere i en organisation, har I har formentlig prøvet at informere medarbejdere, kunder eller samarbejdspartnere om et helt nyt tiltag, som I er sikre på vil blive taget imod med kyshånd. Men til din store overraskelse bliver I mødt med korslagte arme, nedadvendte mundvige og massiv modstand mod det nye. Hvorfor reagerer mange mennesker sådan på forandringer?

I foredraget ”Sådan skaber du forandringer, der fryder”, lærer I, hvorfor mange mennesker har modstand mod forandringer. I får også nogle enkle og konkrete værktøjer til at kommunikere forandringer, så jeres målgruppe forstår og efterlever dem.

Foredraget et ideelt for alle ledere, der befinder sig i en organisation, der løbende har brug for at gennemføre forandringer – eller som står overfor en konkret forandring i organisationen. Foredraget kan evt. laves til et halv- eller heldagskursus i forandringskommunikation, hvor vi arbejder med aktuelle cases fra jeres egen verden.

Foredragsholderen, Poul Guldborg, er uddannet journalist, social media advisor, NLP Business Practitioner, og så er han certificeret stresscoach med speciale i executive stresscoaching. Og et af Pouls arbejdsområder er at hjælpe danske og internationale organisationer med at skabe succesfulde forandringer.

Dette foredrag kan også med fordel kombineres med at ledere og medarbejdere senere sammen oplever foredraget ”Sådan overlever du forandringer” – inden organisationen begynder gennemførelsen af forandringerne.

Målgruppe: Ledere i alle typer organisationer
Forespørg : Poul Guldborg Sådan skaber du forandringer, der fryder (til ledere)

Poul Guldborg foredrag: Sådan overlever du forandringer - et foredrag til medarbejdere

Åh nej… skal vi nu have ny struktur igen? Vi har ikke engang fået den sidste på plads endnu..

Forandringerne hagler ned over vor tids medarbejdere - både på de private og offentlige arbejdspladser - og i et stadigt stigende tempo og med tiltagende styrke. Medarbejderne skal være omstillingsparate og sove med støvlerne på – så deres organisation ikke ædes af konkurrenterne eller drukner i disruption-bølgen.

Og det er en kæmpe udfordring. For vi mennesker hader per natur forandringer. Og derfor er vi mest tilbøjelige til at kæmpe imod forandringer – også selvom de i virkeligheden kan være en kæmpe fordel for os.

I foredraget ”Sådan overlever du forandringer” fortæller Poul Guldborg, hvorfor vi mennesker ofte har modstand mod forandringer. Og gennem eksempler og med enkle værktøjer lærer han tilhørerne, hvorfor forandringer er en nødvendighed, og hvordan man tager imod dem med et åbent sind – så man får det optimale ud af dem.

Dette foredrag kan med fordel kombineres med, at organisationens ledere først klædes på med foredraget ”Sådan skaber du forandringer, der fryder”, inden forandringerne gennemføres. Efterfølgende holdes ”Sådan overlever du forandringer” for organisationens medarbejdere og ledere.

Målgruppe: Medarbejdere i alle typer organisationer
Forespørg : Poul Guldborg Sådan overlever du forandringer - et foredrag til medarbejdere

Poul Guldborg foredrag: Skab fundamentet til et fantastisk (arbejds)liv

Hvor kommer glæden, gnisten, gejsten, lykken,  livsmodet, begejstringen, energien, drivet, heldet, modet, motivationen, passionen,  positiviteten, troen, selvværdet, selvtilliden, taknemmeligheden og kærligheden fra?

Det afslører Poul Guldborg, Verdens Lykkeligste Mand, i sit foredrag/seminar ”Skab fundamentet til et fantastisk (arbejds)liv”. Som deltagere i seminaret lærer I, hvordan I skaber grundlaget for et autentisk og lykkeligt liv. I lærer, hvordan I træner jeres taknemmelighed, så både arbejds- og livsglæden vokser. I finder ud af, hvor lidt der skal til for at være ”god nok” i andres øjne. I opdager også, hvorfor optimister har et meget federe liv end pessimister – og hvorfor man selv bestemmer, om man er lykkelig eller ej.

Poul Guldborg overdænger jer og jeres kolleger med konkrete værktøjer og masser af inspiration til at få det absolut bedste ud af livet – både på jobbet og i det hele taget. Og det hele er tilsat en god gang humor og historier fra det virkelige liv.

I kommer ud på gulvet og bliver involveret på den kærlige måde – og alle kan være med. I bliver også både sat til at arbejde sammen og til at arbejde med jer selv. Derfor skal hver deltager medbringe et skriveredskab og en ”journal”/tom notesbog/kinabog til seminaret. I kan også købe bog og pen for 10 kr. på seminaret, hvis I ønsker det.
Forespørg: Poul Guldborg Skab fundamentet til et fantastisk (arbejds)liv

Poul Guldborg foredrag: Der sætter jeg gerne mine ben igen - om god kundeservice

Kender I følelsen af at tænke "Der sætter jeg aldrig mine ben igen", når I går ud af en butik, et værksted, en restaurant eller klikker I væk fra en webshop? Det gør de fleste. I dag er den bedste vare til den billigste pris nemlig ikke længere garanti for succes. En undersøgelse fra Analyseinstituttet Megafon viser, at 7 ud af 10 danske kunder har prøvet at forlade en butik eller en servicevirksomhed på grund af utilfredsstillende kundeservice. En anden undersøgelse har vist, at to ud af tre kunder holder op med at handle i en forretning uden at klage over det, de er utilfredse med. Til gengæld fortæller de samme personer op til ti andre personer, at de har haft en dårlig oplevelse – eller endnu værre – lægger oplevelsen på nettet.

Derfor er det uhyre vigtigt at jeres kunder får den bedste service – hver gang. Tilfredse kunder køber for mere: De kommer igen, de fortæller andre om de gode oplevelser i jeres virksomhed, og tilfredse kunder er sjovere at betjene for jeres medarbejdere.

I dette forrygende foredrag fortæller Poul Guldborg, der er en af landets førende rådgivere inden for kundeservice, om fif, finter og faldgruber inden for kundebetjening. Undervejs i foredraget afslører Poul blandt andet de to specifikke kundeservice-fejl, der er årsag til alle kundeklager. Poul giver dig ligeledes sine 10 gyldne regler for god kundeservice, og han lærer dig, hvordan I forvandler en kongesur kværulant til en kisteglad kernekunde. Det hele krydres med relevante eksempler, egne erfaringer, inddragelse af publikum og masser af humor.

Dette foredrag kan fx også kombineres med foredraget ”Hurra vi har fået en klage”.
Forespørg: Poul Guldborg Der sætter jeg gerne mine ben igen - om god kundeservice

Poul Guldborg foredrag: Hurra, vi har fået en klage - om kundeservice og klagehåndtering

Kunderne klager mere og mere, og de har aldrig været mere troløse, end de er i dag. Men har kunderne altid ret? Og hvordan forvandler man en kongesur kværulant til en kisteglad kernekunde?

”Hurra, vi har fået en klage” er på én gang et underholdende foredrag om vanskelige kunder og et intensivt kursus i at håndtere klager korrekt. Et kursus som med garanti vil tjene sig ind mange gange, fordi det fremover gør jer i stand til at holde på de klagende kunder – og dermed undgå tab af omsætning, dårlig omtale i medierne eller en shitstorm på nettet. Som tilhører til foredraget får I Poul Guldborgs trin-for-trin vejledning i at håndtere kundeklager korrekt.

Dette foredrag kan fx også kombineres med foredraget ”Der sætter jeg aldrig mine ben igen!”
Forespørg: Poul Guldborg Hurra, vi har fået en klage - om kundeservice og klagehåndtering

Poul Guldborg foredrag: Sikker service i den offentlige sektor

Udfordringerne på de offentlige arbejdspladser har aldrig været større end nu. Antallet af opgaver vokser, antallet af medarbejdere falder, budgetterne skrumper. Samtidig bliver borgere og erhvervsliv mere og mere krævende.

Dansk Industri og Dansk Byggeri udarbejder årligt hitlister over kommunerne med den bedste og dårligste service til erhvervslivet. Utilfredse borgere er hurtige til at kontakte medierne og udtrykke deres utilfredshed på sociale medier, hvis deres forventninger til den offentlige service ikke opfyldes. Når byggetilladelsen tager for lang tid, kvaliteten af maden på plejehjemmet ikke lever op til forventningerne, eller borgeren ikke får den ønskede pension, kommer klagerne. Og klager kræver tid at håndtere, hvilket påvirker medarbejdernes arbejdsglæde og arbejdspladsens omdømme.

Poul Guldborg er en af Danmarks førende rådgivere og foredragsholdere inden for kundeservice og kommunikation. I dette morsomme foredrag inspirerer han jer til at yde den bedste service til de mange ”kunder”, som hver dag er i kontakt med stat, regioner, kommuner og andre offentlige arbejdspladser.
Foredraget kan både holdes for en bred målgruppe af offentligt ansatte eller tilpasses et bestemt fagområde i samarbejde med jer.
Forespørg: Poul Guldborg Sikker service i den offentlige sektor

Poul Guldborg foredrag: Få styr på din stress

1,4 millioner danskere rammes hvert år af stress, angst eller depression! Og tallet stiger støt.  Fravær i forbindelse med stress koster de danske arbejdspladser mindst 16,4 mia. kroner årligt.

Da Louise skulle hente sine børn i børnehaven, kunne hun pludselig ikke finde vejen derhen. Da Lars lukkede døren til sit chefkontor efter dagens femte møde, løb tårerne pludselig ned ad hans kinder, og de
blev ved i halvanden time. Og da afdelingssygeplejersken Birgitte skulle tage sin syvende vagt i træk, kunne hun pludselig ikke stå ud af sengen. Hun var lammet….

Stress er da kun noget, der rammer de svage. Den sætning hører certificereret Master Stresscoach Poul Guldborg ofte. Men er det rigtigt?

I hans foredrag ”Få styr på din stress” får du svar på:

Hvad stress er? Hvad stress kommer af? Om der findes sund stress? Hvem der typisk får stress? Hvordan man opdager, at man har stress? Hvorfor stress smitter? Og hvordan man forebygger eller slipper af med stress igen.

Poul Guldborg fortæller også om sine egne personlige erfaringer med alvorlig stress, og om hvor dyr stress er for samfundet og de danske arbejdspladser. Endelig tager han fat i nogle af de myter og fordomme, der er omkring stress. Fx at nogle arbejdsgivere ikke vil tale om stress på arbejdspladsen, fordi de fejlagtigt tror, det skaber stress hos de ansatte. I virkeligheden forholder det sig omvendt.

Poul er ikke en ”tør kiks”, der trætter sit publikum med referater af den ene phd- afhandling efter den anden. Poul møder sine tilhørere i øjenhøjde, og han lægger vægt på at hans foredrag indeholder
dokumenteret og nyttig viden, som serveres på en forståelig måde, og som tilhørerne kan bruge både arbejdspladsen og i privatlivet. Publikum bliver inddraget på den gode måde, og det hele bliver naturligvis tilsat et godt drys humor. Så foredraget kan fx sagtens holdes som en god start på dagen eller som et fyraftensarrangement.

Hvis tilhørerne til foredraget medbringer smartphones, tablet eller pc, og de har lyst til at deltage, så kan de tage en lille, vejledende, online stress-test, der indikerer hvor højt deres aktuelle stressniveau er. Det er kun den enkelte deltager selv, der kan se resultatet af testen. Testen kan også lave laves på papir i lokalet. Efter foredraget er der mulighed for at stille spørgsmål.

Foredragets varighed er 60-90 minutter. Foredraget kan med fordel følges op af en workshop/gruppearbejde, hvor man fx drøfter, hvordan organisationen/virksomheden tackler stress nu, og
hvad man evt. kan gøre fremadrettet for at forebygge og afhjælpe stress. Poul faciliterer gerne processen efter aftale med jer mod et mindre tillæg til prisen.
Forespørg : Poul Guldborg Få styr på din stress

Poul Guldborg foredrag: Klar kommunikation til kunder og kolleger

TRÆNGER DU IGENNEM MED DINE BUDSKABER?

Hver eneste dag er dårlig eller manglende kommunikation årsag til et hav af ulykker og katastrofer verden over. Lige fra start af krige og udbrud af sygdomsepidemier til lukning af virksomheder. I organisationer med dårlig kommunikation er medarbejderne frustrerede og produktionen lav. Det koster kunder – giver et dårligt arbejdsklima - og kan ses på bundlinjen.

Mængden af information, som du skal forholde dig til, vokser konstant. Der kommer flere og flere kommunikationsveje, og det bliver stadigt sværere for dig at sortere i det, der kommer ind - og at trænge igennem hos andre med dine egne budskaber. Og det er uanset, om du vil sælge noget til kunderne eller informere dine kolleger om noget væsentligt. Men der er håb forude.

Kommunikation er et håndværk – og alle kan lære det. I foredraget ”Fatter du ikk’ hva´ jeg siger?” har den tidligere journalist, DR-studievært og kommunikationschef i Salling Group, Poul Guldborg, kogt sine bedste råd om kommunikation ned til en maggi-terning af koncentreret viden. Poul giver dig en stribe gode råd, sjove eksempler og en enkel model til at kommunikere, så dit budskab bliver hørt, læst og forstået – både på jobbet og derhjemme.

Du får fx konkrete redskaber til at give feedback og skabe en frugtbar dialog – som øger den mentale sundhed og trivslen på jobbet. Og det lønner sig at kunne kommunikere. Ifølge den amerikanske multimilliardær, Warren Buffet, så øger du din egen værdi med 50 %, når du lærer at kommunikere effektivt.

”Klar kommunikation” er verdens mest intensive kursus i kommunikation, og det henvender sig både til chefer og medarbejdere på private og offentlige arbejdspladser. Foredraget kan, med fordel, udvides til en tre timers workshop, hvor du og dine kolleger arbejder videre med jeres egne budskaber ved hjælp af Guldborgs kommunikationsmodel og ”De 10 gyldne regler for god kommunikation”, som I præsenteres for under foredraget.
Forespørg : Poul Guldborg Klar kommunikation til kunder og kolleger

Kundeanmeldelser

4 ud af 5

Poul Guldborg kontaktede mig inden foredraget for at afstemme forventningerne. Vi aftalte, hvad han skulle lægge vægt på og jeg fortalte ham om os, hvem vi er. Poul er rigtig god til at være nærværende og personlig i sin optræden. Han er god til af fornemme, hvad vi er for nogen og inddrage det element. Poul gør sit forarbejde godt inden han møder sit “publikum”.

5 ud af 5

Det var fint tilpasset i stil og niveau til forsamlingen. I evalueringen gav deltagerne en samlet gns score på 5,06 på en skala fra 1 - 6.

4 ud af 5

Fantastisk!

5 ud af 5

Poul havde sat sig ind i stoffet til mødet, det lykkes at holde lytterne vågne og intresseretunder hele fordraget så stor ros herfra

5 ud af 5

Super godt og meget ærligt foredrag :-)

5 ud af 5

Det var et rigtig godt foredrag, som klart kan anbefales til andre virksomheder. Poul fik os til at grine, danse, rose, fokusere, reflektere, kramme, og han gav os en masse værktøjer, som vi kan arbejde videre med, for at gøre vores fantastiske arbejdsplads endnu bedre.

5 ud af 5

Et virkelig godt foredrag, der giver stof til eftertanke.

5 ud af 5

Et godt og nærværende foredrag

4 ud af 5

2 timer med masser af guldkorn og mirakler.

Bedømt 4.67/5 baseret på 9 kundeanmeldelser

Poul Guldborg

Mød Verdens Lykkeligste Mand: Skaber topmotiverede medarbejdere, der giver kundeservice i verdensklasse
Gennem årene har Poul Guldborg beskæftiget sig med at gøre ledere og medarbejdere i private virksomheder, internationale koncerner og det offentlige bedre til at kommunikere og til at give deres kunder service i verdensklasse. Og så er han en underholdende foredragsholder, der taler, så alle forstår ham.

Poul har også altid haft en passion for at skabe mental sundhed, motivation og livsglæde omkring sig. Han brænder for at hjælpe organisationer og mennesker med at få det maksimale ud af deres potentiale. Poul er certificeret, og arbejder i dag, som executive stresscoach og NGH-Hypnoterapeut. Og så er han ”Verdens Lykkeligste Mand”, ”Master of positive thinking” , mentaltræner  og opfinderen af begrebet powermooding. Poul har desuden tre kommunikationsuddannelser. Den 4-årige uddannelse som journalist fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole. Han er certificeret som NLP Business Practitioner fra Aarhus Business School og Social Media Advisor fra IBA i Kolding.

Book Poul Guldborg et inspirerende foredrag om vejen til bedre kommunikation, service og mental sundhed. Alle Pouls foredrag kan bestilles på engelsk såvel som på dansk.

Send en uforpligtende forspørgsel på Poul Guldborg

Brug for hjælp?

Telefon: 35 11 21 31

E-mail: kontakt@athenas.dk