Noemi Katznelson
4.76 ud af 5
Topanmeldt!5 ud af 5
Underviserne oplevede en god sammenhæng over emnerne de to dage, og de var meget begejstrede for dit oplæg. Særlig var mange inspireret at de forskellige motivationsformer, som tydeligt frisætter en ny energi og forståelse ifht til at forstå motivation, som noget der ikke bare er / ikke er, men som kan variere, påvirkes og øget på forskellig vis. Vi har købt nogle lærereksemplarer af dine bøger og vil bruge motivationsformerne som baggrund for at snakke om vores meeget forskellige studerende. En underviser skrev efterfølgende til mig og sin kolleger: Bemærk især de forskellige former for motivation - Tænk især over hvilken form for motivation I bruger hvor, og hvordan det virker i forhold til læringen. (lav evt. et forsøg med klassisk læring (forelæsning) og med involverende motivation (gruppearbejde) i henholdsvis A og B klasse og slut af med multiple choise test som kan vise læringsudbytte, tænk lidt over det videnskabelige grundlag og I har god forskning) Her har han øje for de nye adjunkters lektorforløb og deres forskningsforpligtigelse! Bemærk at hendes forskningsarbejde er meget problemorienteret og indeholder mange metodiske overvejelser, men at det i hendes foredrag, kom frem, at hun også har en veludviklet anekdotisk/essayistisk tilgang. Hun befinder sig dermed mellem det kontinentale (problemorienterede) og den angelsaksiske (essayistiske/anekdotiske) videnskabsideal. Derfor går hun vel godt i spænd mellem hermeneutiske og det positivistiske videnskabelige miljøer. Det er da en evaluering, der vil noget!!!! Tak for din indsats og din nærværende tilstedeværelse
Britt M. Nielsen
UC Syddanmark, Samfundsfagligt Hovedområde