Fra "Made in China" til varemærket "Touched By a Human" eller rørt af et menneske. Vi taler så meget om teknologiens indflydelse og muligheder, og det er også helt afgørende for at forstå fremtiden, og hvor samfundet, erhvervsliv og arbejdsmarked er på vej hen. Men det giver os et ufuldstændigt billede.
Selv om teknologien muliggør mange ting og gør vores liv lettere, betyder udviklingen ikke, at vi ikke har brug for mennesker, menneskelig interaktion, et knus, empati, fejl, nysgerrighed og dovenskab. Tværtimod. Fremtiden vil være ”High Tech og High Touch”, og der vil være en værdi i, at jeres produkt, service, løsning m.v. er "rørt af et menneske".
Algoritmer, kunstig intelligens og nye arbejdsstrukturer vil dog ændre måden, vi lærer, rekrutterer, arbejder og lever vores liv på, men mennesker vil forblive centrale for fremtiden og på fremtidens arbejdsmarked.
De vigtige spørgsmål bliver så: Hvilke trends og tendenser skal vi holde øje med? Hvordan gør vi os som organisationer, ledere og medarbejdere klar i en vild udvikling? Og hvad skal vi kunne i fremtiden for stadig at være vigtige?
Og bare rolig, mennesker går aldrig af mode.