Ann Elisabeth Knudsens arbejdsområde ligger i krydsfeltet mellem hjernens funktion, udvikling og læring. Med en baggrund som cand. mag i dansk og psykologi har Ann specialiseret sig i kombinationen af neuropsykologi og hjerneforskning. Gennem studier, diverse forskningsprojekter, formidling og ikke mindst praksiserfaring har Anns arbejdsfelt været inden for viden om hjernens udvikling og funktion, som hun også har skrevet bøger om, og som hun holder massevis af foredrag om.
Anns praksiserfaring spænder bredt. Hun har i en årrække været tilknyttet som konsulent på skoler, hvor hun har arbejdet med udsatte børn og hjulpet lærere med at afklare, hvorvidt det var neurologiske problemer eller opvækstrelaterede adfærdsproblemer, der lå til grund for de udsatte børns mistrivsel. Derudover har hun i Røde Kors, og siden som konsulent, arbejdet med at genoptræne børn og unge efter hjerneskader. Endelig har Ann været en del af en tænketank, som udarbejdede visioner for børne- og ungeområdet (0-18 år) i Aarhus Kommune.
Igennem sin karriere har hun skrevet flere bøger. Hun har skrevet ”Hvor svært kan det være“ (2012), ”Hallo - er der hul igennem? Dit barns hjerne 0-18 år“ (2008), ”Seje drenge og superseje piger“ (2007), ”Køn, karakterer og karriere“ (2005), ”Pæne piger og dumme drenge“ (2002), ”Diagnose eller opdragelse” (2017) og ”Børns hjerner – et opgør med tanken om tvangsmodning af børn“ (2019) og senest ”Små forskelle med store konsekvenser"(2021). Måske kender I også Ann fra medierne, da hun har medvirket som ekspert i et hav af radio og Tv-programmer, bl.a.: Deadline, Go’ Morgen Danmark, Apropos på P1 og TV2 Praxis.
Ann E. Knudsens foredrag henvender sig især til daginstitutioner, skoler, lærerforeninger og til både faggrupper der arbejder med børn og unge, eller til deres forældre. Derudover henvender Anns foredrag om neuropsykolog og kommunikation imellem kønnene sig bredt, både til virksomheder og kommunale arbejdspladser.
Book et foredrag med Ann E. Knudsen, og få fornyet indsigt i netop jeres situation med afsæt i psykologien og videnskab.