Gå til primært indhold Gå til footeren

Tjekliste til dig, der skal holde foredrag for din kunde

Som foredragsholder er der mange ting at holde styr på, inden du skal ud og holde foredrag for din kunde. Særligt hvis du ikke er tilknyttet et foredragsbureau, som i så fald kan stå for meget af det praktiske. Vi har derfor lavet en tjekliste til dig, så du ikke glemmer de vigtige ting undervejs.

Tjekliste til dig, der skal holde foredrag for din kunde

Tjeklisten kan også anvendes af dig, som normalt selv er kunde og bestiller foredrag, da listen kan hjælpe dig til at være godt forberedt, såfremt du en dag selv skal ud og give en præsentation eller holde foredrag.

Kryds opgaverne på listen af, efterhånden som du løser dem.

 

KUNDE: _____________________________

 

FOREDRAG: __________________________

 

  • Tjek din ledighed: gerne indenfor 24 timer
  • Vælg dit honorar
  • Beslut dig for, om du vil have fast honorar-aftale eller efter ekstraudgifter
  • Få din kontrakt underskrevet af begge parter
  • Book din rejse eller lad kunden eller dit bureau gøre det

 

Undersøg kunden

  • Hvor mange ansatte har virksomheden?
  • Hvad arbejder de med?

 

Ring til den ansvarlige booker fra virksomheden

  • Hvor mange deltagende vil der være til dit foredrag?
  • Er der A/V udstyr tilgængeligt?
  • Er der sket nogle vigtige ændringer siden I skrev kontrakt?
  • Sørg for at kende til virksomhedens daglige udfordringer
  • Hvilke andre foredragsholdere har de for nylig haft besøg af? 
  • Er der et bestemt emne eller en bestemt problemstilling, som er aktuel i virksomheden lige nu?

 

Husk selv efter foredraget

  • Er der sørget for overnatning eller transport til og fra foredraget?
  • Har du tilføjet kontakterne fra virksomheden til din egen leadsalgskartotek?
  • Har du/eller dit booking-bureau sendt kunden en regning?
  • Har du gemt alt papirarbejdet et sikkert sted?
  • Har du indberettet din indkomst ved dette job korrekt til SKAT?
  • Har du husket at sende en mail til virksomheden efter foredraget, hvor du takker dem for, at du måtte besøge dem? Det er godt for en videre dialog og kan måske føre til endnu et foredrag i kalenderen senere hen.