Hvornår på året er motivation mest populært, er det oftest kvinder eller mænd, som er interesserede i salg, og hvilken aldersgruppe går mest op i teknologi og digitalisering? Vores tætte samarbejdspartner SpeakersLoft har, baseret på data, der spænder over mere end fire år, undersøgt en række foredragsemner og deres vilkår i branchen. Hvornår på året er der f. eks. størst efterspørgsel på foredrag om politik? Er iværksætteri stadig et populært emne? Og hvor mange foredragsholdere betragter sig selv som eksperter inden for ledelse? Læs med her og se de interessante tal.
MOTIVATION
Stigende interesse og mest efterspurgt i februar, marts, august, september og oktober. 27% af de adspurgte foredragsholdere beskriver sig selv som motiverende.
SALG
Stagnerende interesse og mest efterspurgt i marts, april, juni, juli og september. 8% af de adspurgte foredragsholdere beskriver sig selv som ekspert inden for salg.
KOMMUNIKATION
Stigende interesse og mest efterspurgt i februar, april, september og oktober. 18% af de adspurgte foredragsholdere beskriver sig selv som eksperter inden for kommunikation.
TEKNOLOGI OG DIGITALISERING
Stigende interesse og mest efterspurgt i februar, marts, april, september og oktober. 19% af de adspurgte foredragsholdere beskriver sig selv som eksperter inden for teknologi og digitalisering.
POLITIK
Stagnerende interesse og mest efterspurgt i marts, maj, oktober og november. 9% af de adspurgte foredragsholdere beskriver sig selv som eksperter inden for politik.
MEDIER OG MARKETING
Faldende interesse og mest efterspurgt i marts, maj, oktober og november. 21% af de adspurgte foredragsholdere beskriver sig selv som eksperter inden for medier og marketing.
LEDELSE
Stigende interesse og mest efterspurgt i januar, marts, april og oktober. 40% af de adspurgte foredragsholdere beskriver sig selv som eksperter inden for ledelse.
SAMARBEJDE OG TEAMBUILDING
Stigende interesse og mest efterspurgt i februar, marts, september, oktober og november. 8% af de adspurgte foredragsholdere beskriver sig selv som eksperter inden for samarbejde og teambuilding.
IVÆRKSÆTTERI
Stigende interesse og mest efterspurgt i februar, marts, september, oktober og november. 11% af de adspurgte foredragsholdere beskriver sig selv som eksperter inden for iværksætteri.
HISTORIE
Faldende interesse og mest efterspurgt i januar og februar. 3% af de adspurgte foredragsholdere beskriver sig selv som eksperter inden for historie.
NETVÆRK
Faldende interesse og mest efterspurgt i februar, marts og april. 3% af de adspurgte foredragsholdere beskriver sig selv som eksperter inden for netværk.
SUNDHED
Stigende interesse og mest efterspurgt i januar, februar, marts, april, september og oktober. 3% af de adspurgte foredragsholdere beskriver sig selv som eksperter inden for sundhed.
BØRN OG UNGE
Stagnerende interesse og mest efterspurgt i februar, marts, april og november. 8% af de adspurgte foredragsholdere beskriver sig selv som eksperter inden for børn og unge.
PERSONLIG FORTÆLLING
Faldende interesse og mest efterspurgt i februar, marts, april, maj og oktober. 13% af de adspurgte foredragsholdere beskriver sig selv som eksperter inden for den personlige fortælling.
KULTUR
Faldende interesse og mest efterspurgt i marts, april, september, oktober og november. 3% af de adspurgte foredragsholdere beskriver sig selv som eksperter inden for kultur.
MENTAL SUNDHED
Stigende interesse og mest efterspurgt i februar, april, september, oktober og november. 19% af de adspurgte foredragsholdere beskriver sig selv som eksperter inden for mental sundhed.