På godt eller ondt, så har det seneste årti budt på en række omfattende reformer og lovændringer på uddannelsesområdet i jagten på at skabe bedre vilkår for studerende på alle niveauer. Vores foredragsholdere kan hjælpe jer på rette spor, hvis I selv er en del af jagten - hvad end det skal handle om at blive en bedre underviser eller en bedre uddannelsesinstitution.
Verdens Bedste Danske Skole
Verdens Bedste Danske Skole består af 3 skolekonsulenter, der tror på skolerne og har en mission om at gøre dem bedre. De kender skolernes hverdag ud og ind, har selv en baggrund som skolelærere sammen og har også en stor pose holdninger, som de aktivt deler i skoledebatten.
I foredraget Verdens bedste danske skole bygger på stærke internationale resultater blandet med fakta og egne erfaringer. Der er fokus på vigtigheden af positive relationer mellem lærere og elever samt hvordan lærerne blive bedre til at danne disse relationer, lede klasserne og lave både fagligt udfordrende samt varierende undervisning.
Få en forsmag på, hvad de kan byde på med deres foredrag fra et TEDx-arrangement: https://youtu.be/EJ3a_qdnCCY
Svend Erik Schmidt
Som tidligere lærer og leder har Svend Erik Schmidt praktisk erfaring med skolers dagligdag og medarbejdernes virke. Når det kommer til læringsstile, kommunikation i skolen og skoleliv, har Svend både teori og konkrete værktøjer at dele ud af. Han tror på, at det er i det konkrete arbejde med børn, at teorierne skal stå deres prøve og videreudvikles.
I foredraget Den karismatiske underviser – teknik og kunst fortæller Svend, at alle kan blive en af den slags lærere, der kan gøre kedelige fag sjove og har gode relationer til deres egne elever; læreren, der kan give plads til børnene, men ikke efterlader nogen tvivl om, hvem der bestemmer. I løbet af foredraget byder han på konkrete værktøjer og indlagte øvelser, for ifølge ham kan alle lære at blive en karismatisk underviser - specielt, hvis de hører hans foredrag først.
Hans Henrik Knoop
Universitetslektor, forfatter og forsker Hans Henrik Knoop beskæftiger sig med flow, positiv psykologi, leg og læringsstile. Han har deltaget i en lang række forskningsprojekter og et par TV-programmer om skole og undervisning.
Hans tror på, at børn - inden de kommer i skole - gerne vil lære dét, de skal lære i skolen. I foredraget Inklusion i skolen fortæller han, hvordan indsigt i positiv psykologi kan bruges pædagogisk og ledelsesmæssigt, så eleverne i højere grad kan opleve glæden ved at dygtiggøre sig og føle sig socialt inkluderede i skolen.