Tlf. 35 11 21 31

Få professionel rådgivning af vores dygtige konsulenter
Alfred Josefsen

En ledelsesfilosofi som danner mening, med et fokus på mennesker

alfred-josefsen-profile-opt

Alfred Josefsen

Tidligere direktør, ledelsesrådgiver og forfatter

Forespørg nemt på pris og dato

5 ud af 5 stjerner

"Alfred var helt fantastisk! Han holdt et foredrag om kundeservice uden plancher og var meget inddragende. Hans humør smitter, og han er en meget gribende fortæller. Det har helt sikkert summet oppe i hovedet på alle bagefter, hvad god kundeservice og proaktive handlinger kan medføre."

Katharina - Statens IT Se alle referencer

Et foredrag med Alfred Josefsen giver jer:

  • Omfangsrig viden inden for ledelse af en ekspert
  • Inspirerende foredrag med afsæt i bogen ”It´s All About People”
  • Garanti for et udbytte I kan bruge og implementere i organisationen
Uforpligtende forespørgsel på Alfred Josefsen

Send os nemt en forespørgsel. Du får lynhurtigt svar på eksempelvis pris og dato.

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.
About icon

Om Alfred

Lecture icon

Foredrag

References icon

Referencer

Books icon

Bøger

Forespørg nemt på pris og dato

I sine inspirerende foredrag sætter Alfred Josefsen skarpt fokus på ledelse. For Alfred handler ledelse om at bevare fokus på mennesker. Han ønsker kultur frem for struktur og værdier frem for regler. Emotionalitet frem for rationalitet og ikke mindst decentralisering frem for centralisering. Alt sammen kombineret med stærke økonomiske resultater. Alfreds ledelsesfilosofi har i en årrække udgjort en markant del af den danske debat om ledelse og udvikling af denne. 

Et foredrag med Alfred Josefsen giver jer:

  • Omfangsrig viden inden for ledelse af en ekspert
  • Inspirerende foredrag med afsæt i bogen ”It´s All About People”
  • Garanti for et udbytte I kan bruge og implementere i organisationen

Ledelsesfilosofi: Et fokus på mennesker

Alfred Josefsen foredrag er konkrete og praktisk anvendelige. De baserer sig på egne erfaringer og tager afsæt i den konkrete virkelighed, som han oplever den. I sine foredrag fokuserer Alfred på virkemidler som; at skabe liv, lyst, glæde, energi, begejstring, entusiasme, involvering, commitment, inspiration, engagement og alt det, som fører til et positivt mindset.

Alfred er cand.merc. og bestyrelsesformand i UNICEF Danmark og en række private virksomheder. Derudover er han forfatter til bestsellerne, ”Kære Irma – It’s All About People!” og ”Min passion for ledelse”.

Efter en markant turn around, og 13 år som særdeles succesfuld direktør for Irma A/S, valgte Alfred i foråret 2012 at etablere egen konsulentvirksomhed, for derved i endnu højere grad at kunne påvirke den danske ledelsesagenda. I 2003 modtog han prisen som årets leder og efterfølgende har Irma figureret helt i toppen på listen over Danmarks bedste arbejdspladser.

Værktøjerne i Alfreds ledelsesfilosofi tager afsæt i at skabe mening, bygge relationer, fremme ansvarligheden på samtlige niveauer, skabe tillid, fjerne uproduktive konflikter og magtkampe, opbygge venskaber og fællesskaber, udvikle passionen som en drivkraft og igennem et helt åbent kommunikationsmiljø skabe den tryghed, der får alle medarbejdere til at turde eksperimentere, prøve nyt og være innovative.

Book Alfred Josefsen til jeres næste event, og oplev fordelene af en ledelsesfilosofi, der fokuserer på mennesker.

Se foredrag med Alfred Josefsen
Alfred Josefsen foredrag

”Alfred-ledelse”

Alfred har en enorm passion for ledelse. I foredraget leverer Alfred praktiske redskaber hvormed man kan gøre sin ledelsesstil værdibaseret, energiskabende, passionsopbyggende, inspirerende og meningsdannende.

Alfred Josefsen foredrag

Værdi- og tillidsledelse i praksis

I dette foredrag har Alfred Josefsen fokus på, hvordan man praktisk og konkret kan skabe ny sammenholdskraft på et ikke-magtbaseret grundlag. Værdiledelse skaber ansvarlighed og mindre behov for formel organisation.

Alfred Josefsen foredrag

Fremtidens ledelse

Et foredrag, der tager udgangspunkt i Alfred Josefsens bog, ”It´s All About People”. Fremtidens ledelse handler ifølge Alfred hovedsageligt om mennesker og hvordan man som leder kan nå frem til flere medarbejdere, som kan, tør og vil meget mere.

Alfred Josefsen foredrag

Turn Around-ledelse

Med udgangspunkt i Alfred Josefsens succesfulde turn around for dagligvarekæden Irma A/S sættes der i dette foredrag fokus på Turn Around-ledelse. Alfred lærer deltagerne at bevæge sig fra fra at have været svag og truet til at være stærk og succesfuld.

Alfreds foredrag har en varighed på 45-60 min. Dertil kan med fordel lægges 15-30 minutters spørgetid.

Referencer

En meget levende og engageret præstation fra en erfaren leder. Alfred tryllebinder sit publikum.

Tina Raben Skaarup

Tandlægeforeningen

Alfred holdt et super relevant oplæg og deltog på bedste vis i paneldebatten efterfølgende. Derudover var han utrolig samarbejdsvillig forud for dagen.

Inger

Arbejdstilsynet, AC-organisationerne

Alfred er en meget engageret oplægsholder, der formår at tale ind i den kontekst, han befinder sig i. Det er umuligt ikke at blive inspireret til at tænke over sit eget lederskab, når man har hørt Alfred fortælle om sit.

Peter Vilstrup

Odense Universitetshospital

Helt i top. Meget motiverende og ramte plet i forhold til det valgte emne.

Michael Kristiansen

Politiet

Alfred var helt fantastisk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Han holdt et foredrag om kundeservice uden plancher og var meget inddragende. Hans humør smitter, og han er en meget gribende fortæller. Det har helt sikkert summet oppe i hovedet på alle bagefter, hvad god kundeservice og proaktive handlinger kan medføre.

Katharina

Statens IT

Super godt - tilfredse tilhørere.

Morten Galatius

KEA Kompetence

Alfred holdt et meget inspirerende oplæg for vores 1. linje ledere. De værdsætter særligt, at Alfred er meget konkret. Og så har det givet et boost til ledere i forhold til at finde ind til egen passion og det at stå frem/ville noget.

Anette Bach Levesen

VIA UC

Meget interessant og spændende indlæg. Ekstremt relevant i forhold til gartnernes situation. Alfred tog sig god tid til at besvare spørgsmål. Der var næsten for lidt tid i forhold til antallet af spørgsmål og svar. Jeg kunne godt lide at Alfred var meget ligefrem og formåede at provokere lidt uden at der var noget negativt i det.

Anne Fabricius

Dansk Gartneri

Kære Irma

I Kære Irma fortælles Irmas historie igennem de seneste fem år. Hvordan kæmpede virksomheden sig ud af store underskud og blev årets dagligvarekæde, blandt Danmarks bedste arbejdspladser og skabt fornyet “power”. Der sættes spotlight på decentralisering, motivation gennem lokalt købmandskab og værdiledelse. Et tillidsbaseret ledelseskoncept byggende på åbne informationer og et tæt kommunikationssystem til at binde virksomheden sammen. Og et Stifinder-udviklingsprogram, hvor ledere og medarbejdere udvikles ud fra en hel opfattelse af livet, og gennemført af Irmas egne ledere.

Kilde: Forlagsbeskrivelse

Ledelse i virkeligheden: Fra ledersparring til konkrete resultater

I øjenhøjde: 100 klummer om nærværende ledelse

Steen Hildebrandt, Ph.D. Professor og adjungeret professor: Alfred Josefsen har gennem årene haft en enestående evne til at sige lige netop det om ledelse, der var behov for at sige. Det er godt, at alle disse tekster nu bliver samlet og fastholdt. Tak for det!

Flemming Poulfelt, Professor CBS: Et sandt fyrværkeri af ledelsesmæssige observationer, meninger og provokationer!

Carsten Stendevad, adm. direktør, ATP: Få er gode ledere. Færre er gode til at skrive om ledelse. Alfred er en af de sjældne, der kan begge dele. Bogen er en herlig genlæsning af 13 års passionerede klummer.

Sune Bang, adm. direktør. Kommunikationsbureauet København: Glem alt om smarte begreber og forkortelser. Alfred Josefsen bringer ledelse i øjenhøjde, så det bliver menneskeligt og brugbart.

Uffe Savery, Musikchef, Copenhagen Phil.: Alfreds skarpe og velformulerede pointer er en direkte inspiration i min ledelsespraksis. Det er så inspirerende og spændende læsning. Eksempelvis arbejder vi i Copenhagen Phil på at tiltrække talenter gennem god ledelse.

Kim Kristensen, Ceremonimester i Kongehuset. Oberst og Årets Leder i Danmark, 2009: “Tid til refleksion”. Man udfordres og får ikke “lov til at slippe” – nej – man tvinges til at overveje hvordan vi faktisk ønsker at indrette os, agere, handle og tænke. Gør dig klar til en spændende lærings- og erkendelsesrejse.

Min passion for ledelse

Uforpligtende forespørgsel på Alfred Josefsen

Send os nemt en forespørgsel. Du får lynhurtigt svar på eksempelvis pris og dato.

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

Eller ring til os på

Tlf: 35 11 21 31
Alfred Josefsen
Alfred Josefsen

5 ud af 5 stjerner

"Alfred var helt fantastisk! Han holdt et foredrag om kundeservice uden plancher og var meget inddragende. Hans humør smitter, og han er en meget gribende fortæller. Det har helt sikkert summet oppe i hovedet på alle bagefter, hvad god kundeservice og proaktive handlinger kan medføre."

Katharina - Statens IT Se alle referencer

Foredragsemner med Alfred Josefsen